|
Koncept sítě center šetrné turistiky
TAXUS‚ spol. s r.o.‚ Rychnov u Jablonce nad Nisou ; Bláha, Petr
Soulad zpracované studie se strategickými materiály ČR: Státní politika životního prostředí‚ Koncepce státní politiky cestovního ruchu v ČR na období 2002-2007. Základní činnost Center šetrné turistiky: poslání Center šetrné turistiky (přímé a nepřímé cíle Center šetrné turistiky). Základní struktura a procedurální postup vzniku sítě regionálních - krajských center: Návrh organizační turistiky. Volba typu územních jednotek pro regionální centra šetrné turistiky. Charakteristiky uvažovaných územních jednotek (turistické regiony‚ euroregiony‚ mikroregiony‚ CHKO‚ NUTS II‚ kraje). Výběr nejvhodnějšího typu územní jednotky pro regionální centrum. SWOT analýza vyhodnocení území kraje jako územní jednotky pro regionální centra šetrné turistiky. Návrh zřizovatelství. Zdroje financování vzniku a provozu krajských center šetrné turistiky (KCŠT). Standardy KCŠT. Definování partnerů - základními partnery jsou příslušný kraj‚ příslušné lesní správy‚ územně příslušné správy CHKO‚ příp. správa NP‚ Euroregion‚ doplňkovými partnery: místní agentury regionálního rozvoje‚ AOPK‚ turistická informační střediska a centra‚ místní nevládní organizace‚ školy‚ sportovní kluby a oddíly provozující činnost v přírodě. Prostřednictvím Národního centra šetrné turistiky jsou partnery MŽP‚ MMR‚ CzechTourism‚ Klub českých turistů‚ ECAET‚ Svaz podnikatelů ve venkovské turistice‚ Kempy a osady ČR‚ Svaz provozovatelů lanovek a vleků ČR. Webová prezentace: www.nisaops.cz.
|
| |
|
Využití botanických zahrad pro ekologickou výchovu veřejnosti
Botanická zahrada v Troji, Praha ; Mandáková, Věra
Botanické zahrady mohou přispívat k ekologické výchově, osvětě, návštěvníků tím, že mají nezastupitelnou úlohu ve zprostředkování vztahů mezi rostlinami a jejich abiotickým prostředím, mezi rostlinami navzájem a mezi rostlinami a člověkem. Poznání těchto souvislostí a toho, že rostliny jsou primárními producenty, a tedy počátkem potravních řetězců, je zde chápáno jako základní kámen ekologické výchovy v botanických zahradách. Jsou uvedeny botanické zahrady v České republice se stručnou charakteristikou. Náměty na ekologickou výchovu jsou rozvedeny pro jednotlivé cílové skupiny a jsou doplněny příklady vhodných učebních materiálů.
|
| |